reede, 7. november 2008

Euroopa Liit ja Venemaa: mida toob tulevik?



- Has the president left already?
- Which one?

Selline küsimus esitati mulle eile õhtul seitsme paiku soolalao ees ja ehkki mu elus ja Eestis satud ikka harva nihukesse olukorda, tuli minu vastuküsimus sama hooletult, kuna selleks hetkeks 11h kestnud (jätkus veel neli) väsitav tööpäev oli sisaldanud vähemalt kolme (osalt eks)presidenti ja kümneid eksvälis- ning peaministreid, MEPe, parlamentide ja eurokabineti liikmeid, kodanikuaktiviste, teadlasi jne jnt.

Segadusse sattunud plika mõtles igatahes Ahtisaarit, mina, kõiki tüüpe tundmata, mõtsin esteks THI peale, kuni meenus, et ka Vairake oli ju oma truu tentsikuga platsis. Toimus siis Euroopa Välissuhete Nõukogu kogunemine. Välispoliitikat pole ma kunagi oma teetassiks pidanud, aga seal ja AEFi foorumil vabatahtlikuna ringi sahmides ehmusin ikka korduvalt, kui mu kõrval tõusis püsti Ufe Ellemann-Jensen, laval oli Soros, kusagil Lionel Jospin, Emma Bonino, printsess Mabel jne. Kui lai ja kauge maailm kõik nii koju tuuakse – no ikka kuulad ja mõtled kaasa. Kui tihti siis nõnda väärikas seltskond üldse Eestisse satub.

Siiski ma sisulisemaks siin ei lähe, vaid soovitan lugeda laubast AKd Postimehe vahel, kus ilmub loodetavasti põhijutt Avatud Ühiskonna Foorumil räägitust.

Kommentaare ei ole: